czwartek, 22 sierpnia 2013

Luca Lampariello i Polska

Flagi włoska i polska, projekt własny / źródło: Wikipedia


Zapowiadałem, że w tym tygodniu będzie więcej wpisów więc słowa dotrzymuję. Mało tego, ten dzisiejszy jest ponadprogramowy, więc oprócz niego ukażą się przynajmniej jeszcze dwa. Cóż takiego wydarzyło się dzisiaj, że postanowiłem napisać parę słów? Otóż trafiłem na fantastyczny filmik w sieci prezentujący jak Luca Lampariello (oczywiście Włoch!) w rok nauczył się języka polskiego.

Na początek filmik:



Luca Lampariello jak już zapewne zdążyliście się zorientować jest włoskim poliglotą, który udowadnia że jak się chce to można nauczyć się jednego z najtrudniejszych języków w rok. OK, było łatwiej bo jak sam wspomina miał już wcześniej styczność z rosyjskim i dzięki wielu podobieństwom głównie w strukturze i morfologii słów łatwiej było mu opanować nowy materiał. Co nie zmienia faktu, że jego wyczyn i tak budzi ogromny szacunek.

To na co uwagę zwracają praktycznie wszyscy, którym nauka języków przychodzi niezwykle łatwo to przełamanie się w mówieniu. Powinno się zatem stwarzać jak najwięcej okazji ku temu by rozmawiać w języku docelowym nie bacząc na popełniane błędy. Najpierw komunikatywność, później poprawność. Zresztą co ja będę wam tutaj opowiadał, zachęcam do wizyty na blogu Luki (mam nadzieję, że nie obrazi się za spolszczenie) i lektury wpisu o nauce polskiego. Czeka tutaj na was miła niespodzianka ponieważ oprócz opisu metod nauki ten wpis dostępny jest w aż czterech językach - angielskim, polskim, włoskim i hiszpańskim. Chyba nie muszę wspominać jak dobra to informacja dla osób uczących się?

Poza tym Luca wspomina o nieznanej mi dotychczas metodzie nauki Assimil. Temat wydał mi się na tyle interesujący, że postanowiłem poszukać czegoś więcej. Absolutnie żadnym zaskoczeniem nie było dla mnie to, że kawał dobrej roboty (podobnie jak z Anki) po raz kolejny wykonał już w tym temacie Karol Cyprowski na swoim blogu "Świat języków obcych". Zatem nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić do wizyty u niego by dowiedzieć się z czym ten cały Assimil właściwie się je.
Kategoria: ,

2 komentarze:

  1. Czyli co.. moja teoria, że jedni są bardziej podatni na języki obce, a drudzy mniej - legła w gruzach? :D Nie no... naprawdę, trzeba wziąć się wreszcie do roboty! (myślę o sobie)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, nie żebym chciał Cię dobić ale Twoją teorię pogrzebie jeszcze bardziej darmowy ebook Davida Snopka (http://linguatrek.com) - wspomina tam swoje początki z nauką języków i dochodzi do identycznych wniosków prezentując przy okazji ciekawe sposoby jakimi posługiwał się w poznawaniu polskiego :)

      Usuń