wtorek, 25 czerwca 2013

Anki - inteligentne fiszki

Anki - darmowe narzędzie do nauki języków obcych

Niedawno wspominałem, że w nauce języka obcego najlepiej położyć nacisk na poznanie jak największej ilości słówek. Jedną ze skuteczniejszych metod ich nauki są tzw. fiszki - karteczki zawierające słowo w języku obcym z jednej strony i jego tłumaczenie z drugiej. A co powiecie na to, żeby karteczki zastąpić ekranem waszego komputera i dodać do tego sztuczną inteligencję kładącą większy nacisk na te słowa, których nauka idzie nam gorzej? Tym właśnie jest darmowe narzędzie o sympatycznej nazwie Anki.

Jak wspomniałem wyżej Anki jest programem dostępnym za darmo. Mylą się jednak ci, którzy pomyśleli, że z tego powodu jego funkcjonalność jest bardzo ograniczona. Twórcy od wielu lat z pasją rozwijają to narzędzie oddając w ręce użytkowników szereg interesujących funkcji.

Anki - darmowe narzędzie do nauki języków obcych
(kliknij obrazek, żeby powiększyć)

Jako, że nie jestem fanem wymyślania koła na nowo sprawdziłem najpierw czy ktoś przede mną nie przygotował w naszym rodzimym języku opisu zasady działania tego programu i okazało się, że tą robotę wykonał za mnie Karol Cyprowski na swoim blogu w dość starym już (ale jak najbardziej aktualnym) wpisie "Rewelacyjny program do nauki słówek - Anki". Przy okazji polecam lekturę także innych wpisów na jego blogu, znajdziecie tam sporo interesujących treści. Ten adres zdecydowanie zasługuje na miejsce w zakładce "warto zobaczyć".

Anki można pobrać stąd: http://ankisrs.net.
Kategoria:

8 komentarzy:

  1. O! Nigdy nie słyszałam o Anki. Słyszałam za to o fiszkach, które cały czas cierpliwie czekają na mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fiszki moim zdaniem to zdecydowanie jedna z fajniejszych form nauki. Uchylając rąbka tajemnicy napiszę, że mocno zastanawiam się nad udostępnieniem gotowych pakietów do Anki z włoskimi słówkami. Zawsze to kolejny krok by ułatwić innym początek nauki :)

      Usuń
    2. W takim razie, w tajemnicy zdradzę, że z przyjemnością pokusiłabym się o zainstalowanie u siebie takich komputerowych fiszek. Więc... czekam :))))

      Usuń
    3. To się nazywa odpowiednia motywacja do działania, przecież nie mogę Cię zawieść... :)

      Usuń
    4. No raczej nie możesz... :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również korzystam z fiszek https://www.jezykiobce.pl/35-wloski/s-1/chce_korzystac_z-fiszki/categories-wloski i uczę się języka włoskiego. Moim zdaniem jest to bardzo dobre rozwiązanie dla osób, które chcą w dość szybki sposób poznać język obcy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat tej wersji fiszek jeszcze nie znałem i wydają się dość ciekawe. Dla mnie fiszki są doskonałym uzupełnieniem nauki języka obcego w szkole https://lincoln.edu.pl gdzie uczę się bardzo intensywnie, a właśnie w wolnym czasie korzystam sobie z fiszek językowych.

    OdpowiedzUsuń