niedziela, 25 sierpnia 2013

Aplikacje do nauki włoskiego online

Loga Livemocha, Busuu i Duolingo

To chyba najbardziej oczekiwany wpis na tym blogu. Zapowiadałem go już jakiś czas temu ale ciągle działo się coś co skutecznie odwodziło mnie od jego napisania. Już nawet użytkowniczka skrywająca się pod sympatycznym pseudonimem Muszysko (pozdrawiam serdecznie i gorąco dziękuję) zdążyła w jednym z komentarzy ubiec mnie informując co poniektórych z was o istnieniu jednej z opisywanych dziś stron. Bardzo wam dziękuję za rosnącą liczbę merytorycznych i ciekawych komentarzy, a tych którzy jeszcze się nie ujawnili zachęcam oczywiście od kontaktu i dzielenia się ze mną waszymi znaleziskami.

Duolingo

Zdecydowanie mój faworyt, aczkolwiek ma jedną zasadniczą wadę (przynajmniej dla niektórych) - komunikuje się z użytkownikiem w języku angielskim i to właśnie najpierw ten język powinniśmy opanować zanim przystąpimy do nauki innego. Duolingo poza całkowicie bezpłatną możliwością nauki języka przyczynia się też do "tłumaczenia internetu", a to z uwagi na fakt że serwowane w ramach projektu treści pobierane są z działających w sieci stron internetowych. Prawda, że ciekawe? My uczymy się języka za darmo, a w zamian za to dajemy przetłumaczone treści innym użytkownikom internetu. Przejrzysty i dopracowany interfejs użytkownika oraz rozbudowane możliwości (podpowiedzi, sugestie, testy, powtórki) sprawiają, że nauka z Duolingo to prawdziwa przyjemność. Sympatyczna sowa będąca maskotką serwisu od samego początku prowadzi nas za rękę od zupełnych podstaw po bardziej zaawansowane zagadnienia. Gorąco polecam!


Livemocha

Livemocha poleciła mi kiedyś kuzynka. Można powiedzieć, że to taki językowy Facebook. Portal społecznościowy, który poza kursami językowymi oferuje narzędzia do prowadzenia konwersacji z obcokrajowcami. Wszystko to oparte na rozbudowanym systemie motywacyjnym. Livemocha jest świetnym sposobem na znalezienie "wirtualnego przyjaciela" posługującego się językiem, którego chcemy się nauczyć a często również chcącego nauczyć się naszego rodzimego języka. Czy to nie wspaniałe móc uczyć się włoskiego bezpośrednio od Włocha? Można z taką osobą czatować, pisać do siebie wiadomości, rozmawiać na Skype, czy w końcu spotkać się "w realu"... Przyznam szczerze, że z tej strony korzystam jednak dość rzadko a ostatnimi czas przeszła dosyć poważną metamorfozę. Wirtualną walutą dającą dostęp do kolejnych części kursu są "fasolki:", które można kupić lub punkty, które zdobywa się np. poprzez ocenianie zadań wykonanych przez innych użytkowników w zakładce "help others". Strona w nowej wersji niestety też komunikuje się z nami po angielsku, ale można póki co wrócić do jej starszej, polskiej odsłony po zalogowaniu się należy wybrać strzałkę w prawym górnym rogu i nacisnąć "Legacy Livemocha".


Busuu

Serwis w założeniach bliźniaczo podobny do Livemocha. Akurat on znalazł się tutaj niejako na dokładkę. Nie będę ukrywał, że nie zdążyłem się jeszcze z tą stroną zaznajomić, ale po pobieżnym zerknięciu na to co oferuję mogę śmiało stwierdzić, że ma potencjał. Zamieszczam ją tutaj głównie dlatego by powyższe zestawienie internetowych aplikacji do nauki języka było możliwie najbardziej pełne, natomiast odkrywanie możliwości i potencjału serwisu oraz ich ewentualną ocenę pozostawiam wam.


To wszystko co na chwilę obecną przygotowałem dla was w tym temacie. Jeśli znacie inne strony, lub jeśli macie inne pomysły na to jak uprzyjemnić naukę i zwiększyć jej efektywność piszcie, Każdy wasz komentarz = uśmiech na mojej twarzy :-)
Kategoria:

10 komentarzy:

  1. O! Przyjrzę się tym stronom, bo wyglądają interesująco. Kiedyś miałam krótką przygodę z portalem podobnym do "Livemocha". Zarejestrowałam się i nawet znalazłam kilka osób, z którymi konwersowałam (ale wtedy uczyłam się angielskiego). I powiem tak - fajna sprawa, ale chyba najlepsze wyniki byłyby, gdyby to była rozmowa przez np. skype. Tymczasem u mnie była to głównie rozmowa typu gadu-gadu. Rozumiałam wszystko, natomiast z konstruowaniem wypowiedzi miałam problem...
    Ale może tutaj byłoby inaczej... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trochę tak jak z moim angielskim. Pisanie OK, mówienie gorzej. Do tego ze względu na to w jakiej branży pracuję mój angielski jest dosyć specyficzny i nijak nie przydaje się w codziennej, międzyludzkiej komunikacji :P

      Usuń
  2. Od siebie proponuję memrise.com, choć powtórki na tej stronie bywają irytujące. A tak poza tym to bardzo fajną stronę prowadzisz, będę zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam testy multimedialne z języka włoskiego dostępne do pobrania (większość w pełnych darmowych wersjach) ze strony www,memotesty.pl/download

    OdpowiedzUsuń
  4. Sposób na podszkolenie języka

    Aby nauczyć się języka włoskiego istnieje wiele sposobów. Do najbardziej popularnych zaliczyć oczywiście można kursy językowe, jednak my chcemy przedstawić wam sposób darmowy a jednocześnie bardzo ciekawy. Są to mianowicie korepetycje j włoski przez skype za darmo. Korzystając z tej metody spotkasz osoby, które znają język włoski w bardzo dobrym stopniu i pomogą Ci go podszkolić przy użyciu tej web http://preply.com/pl/skype/korepetycje-z-włoskiego Korepetycje z włoskiego przez skypa za darmo są bardzo ciekawą alternatywą dla osób, które chcą poznać podstawy przy jednoczesnym kontakcie z tzw native speakerami. Oczywiście można trafić na osoby mniej lub bardziej znające język jednak korepetycje z włoskiego online skypa native speaker to naprawdę ciekawa alternatywa dla płatnych kursów językowych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Do samodzielnej nauki polecam wymieniona wyżej aplikację Duolingo. Sam uczyłem się z niej włoskiego na początku. Oprócz samodzielnej nauki zdecydowałem się po czasie również wybrać na kurs językowy - https://lincoln.edu.pl/warszawa/, na którym to opanowałem bardziej zaawansowane zagadnienia. Jeżeli chodzi o kursy, to moim zdaniem najlepsze są prywatne korepetycje, na których to nauczyciel jest nam w stanie poświęcić najwięcej uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeba po prostu lubić naukę online i jeśli nam ona podpasuje to z pewnością nauczymy się języka włoskiego. Ja do nauki biorę ebook https://www.jezykiobce.pl/35-wloski/s-1/chce_korzystac_z-e_book/categories-wloski i jestem pewna, że to jedna z najlepszych metod do nauki języka włoskiego.

    OdpowiedzUsuń
  7. 42 years old Analyst Programmer Aarika Hurn, hailing from Schomberg enjoys watching movies like Only Yesterday (Omohide poro poro) and Polo. Took a trip to Brussels and drives a Navigator. zobacz tutaj teraz

    OdpowiedzUsuń
  8. prawnik rzeszów - Jesteśmy prawnik-rzeszow.biz, kancelarią prawną z siedzibą w Rzeszowie. Jesteśmy małą kancelarią, dopiero zaczynamy swoją działalność, dlatego potrzebujemy dotrzeć do większej liczby osób. Oferujemy usługi prawnicze i musimy rozpowszechnić naszą nazwę, więc jeśli masz czas, aby napisać o nas, będziemy wdzięczni. Chciałabym podziękować za poświęcony czas, ponieważ wiem, że jesteście bardzo zajęci i naprawdę to doceniamy. Jeśli masz jakieś pytania, proszę nie krępuj się pytać.

    OdpowiedzUsuń